– Perioada de implementare: decembrie 2013 – decembrie 2014
– Valoarea totală a proiectului: 166.520 Euro
– Contribuția UE: 149.800 Euro
– Contribuția partenerilor: 16.720 Euro
– Sursa de finanțare: Programul Operațional Comun România-Ucraina-Republica Moldova 2007-2013
Beneficiarul proiectului: Consiliul orășenesc Ungheni
Parteneri: ADI Zona Metropolitană Iași (Romania), Consiliul raional Noua Suliță (Ucraina) și Institutul de Dezvoltare Urbană (Republica Moldova)
Obiectivele proiectului:
Generale:
– Crearea condițiilor pentru îmbunătățirea situației economice, sociale, a infrastructurii publice, a locuirii și a mediului precum, a atractivității investiționale a orașelor țintă.
– Dezvoltarea capacității autorităților publice locale din Ungheni, Iași și Noua Suliță de a realiza o mai bună planificare strategică, analiză, monitorizare și evaluare pentru a putea susține instituțional, în acord cu politicile europene și naționale, dezvoltarea și creșterea competitivității teritoriului pe care îl administrează.
Specifice:
– Elaborarea studiilor de fundamentare, a planului de amenajare a teritoriului, a planului urbanistic general și a regulamentului local de urbanism a orașului Ungheni
– Consolidarea capacității autorităților publice locale din Ungheni, Iași și Noua Suliță în elaborarea și implementarea planurilor integrate de dezvoltare urbană.
Rezultatele proiectului:
– Studii de fundamentare în domeniul economic, social, transport, infrastructură și mediu pentru orașele Ungheni și Noua Suliță
– Plan de amenajare a teritoriului or. Ungheni
– Plan urbanistic general al or. Ungheni
– Regulament local de urbanism a or. Ungheni
– 4 seminare de instruire, 3 vizite de studiu pentru reprezentanții autorităților publice locale din Ungheni, Iași și Noua Suliță în implementarea PIDU
– Schimb de experiență și capacități sporite de management a teritoriului și resurselor locale pentru îmbunătățirea situației economice, sociale și de mediu în localitățile țintă
– Parteneriate transfrontaliere consolidate în regiunile eligibile programului.