Prima ediție a proiectului
ADI Zona Metropolitană Iași, în parteneriat cu Muzeul Național al Literaturii Române Iași, a organizat în perioada 20.07 – 30.10.2021 proiectul “Caravana Muzeelor”, ediția I.
Activitățile proiectului se adresează copiilor din cele 20 de comune din zonei metropolitană Iași (Aroneanu, Bârnova, Ciurea, Comarna, Dobrovăț, Golăiești, Holboca, Lețcani, Miroslava, Mogoșești, Movileni, Popricani, Prisăcani, Rediu, Schitu Duca, Tomești, Țuțora, Ungheni, Valea Lupului, Victoria), din clasele I-a și a II-a.
Educație prin cultură
Prin intermediul poveștilor, jocului și al artelor, copiii au descoperit, pe înțelesul lor, câteva secrete ale muzeelor. Educația prin cultură, promovarea educației continue și promovarea peisajului cultural sunt obiective pe termen lung ale ADI Zona Metropolitană Iași, pe care dorim să le atingem prin diverse activități constante, în zona metropolitană Iași.
Scopul acestui proiect a fost de a oferi copiilor o experiență integrată, care să-i formeze în parcursul lor de viitori adulți. Astfel, activitățile proiectului au fost despre cultură, povești, exemple de viață, distracție, inspirație, experiență, amintiri și studiu interactiv.
Ce înseamnă Caravana Muzeelor?
Activitățile desfășurate în cadrul acestui proiect au constant în:
– vizitarea a trei muzee din municipiul Iași (Muzeul ”Mihai Eminescu” Iași, Colecția „Istoria teatrului românesc” Iași, Muzeul Ion Creangă Iași ”Bojdeuca”).
– activități interactive la fiecare muzeu: povești, întrebări, scenarii etc;
– activități artistice și de creație în fiecare locație vizitată
– activități recreative și educative în parcul Copou, la Teiul lui Mihai Eminescu
Beneficiile proiectului sunt multiple și au impact pe termen lung:
– pot încuraja pe cei mici să se apropie de spațiile culturale;
– pot dezvolta inteligența prin interesul pentru studiul unei perioade de timp, al unei idei sau al unui exponat;
– pot să-și dezvolte gândirea critică prin încurajări în a emite teorii legate de felul în care gândea pictorul când a realizat un anumit tablou sau de cât timp au avut nevoie cercetătorii să descopere un artefact;
– pot deveni parte din identitatea lor, prin prisma emoțiilor trăite;
– pot induce reinterpretări personale pozitive de-a lungul timpului;
– contribuie la creșterea interacțiunii sociale.
Prima ediție a proiectului și-a propus să contribuie la facilitarea accesului la cultură pentru copiii din zona metropolitană, în special cei care, până în acest moment, poate au beneficiat de o expunere limitată.